tirsdag 4. mai 2010

HVORFOR JEG IKKE BLOGGER, FB'ER OG TWITRER MER ENN JEG GJØR

Noen har spurt hvorfor jeg ikke ajourfører aktivitetene mine på Facebookk og Twitter mer enn jeg gjør. Spesielt nå under askestansen - hvor jeg måtte bruke 18 av døgnets 24 timetr til forskjellige ad-hoc-oppgaver. Javel, kanskje noen kunne vært intressert i å vite at jeg besvarte over 200 mailer med spørsmål om juridiske forhold, minst like mange telefoner, laget 2 - 3 juridiske notater, avviklet 3 møter med bransjemedlemmer og et par med myndighetene, deltok i 4 direktesendte TV-innslag, snakket med ørten radio og avisredaksjoner... osv -- m a o: Bare gjorde jobben min! Ærlig talt - de som trengte vite dette, fant det fort nok ut, likevel. Hvorfor skulle jeg bry andre med det?? Hei, se på meg..? Sorry, ikke denne karen.
Jeg er relativt avslappet i forhold til de sosiale mediene. Mine nærmeste kommuniserer jeg med på andre måter. Facebook, Twitter og bloggene er greie kanaler når jeg har noe på hjertet som kanskje kan være til nytte eller interesse for andre. Eksponeringsbehov utover det har jeg ikke. Fjas er det nok av i mediebildet som det er.
Lengre betrakninger over jobbrelaterte temaer legger jeg inn på HSH-bloggen (www.hsh-org.no) Eventuelle, private funderinger over annet på denne bloggen.
Men... når er jeg egentlig "privat"? Navnet mitt blir jo svært ofte linket til HSH uansett. Så, om jeg skulle være misfornøyd med f.eks RIMI og blogge om det her, blir det problemer. RIMIs eiere er store og gode HSH-medlemmer. HSH dekker de aller fleste bransjer. Lite jeg kan fundere over som privatperson, altså.. og dette er en av utfordringene i de sosiale mediene: Man har faktisk et ansvar for det man skriver og må ta følgene uansett hvor privat man prøver å være . For noen er det lettere enn andre, som jeg, ofte blir assosiert med den virksomheten man arbeider i.

Så, hva blir da tilbake å spinne ord rundt? Media. De er ikke under HSH's område. OK! Hvem blir med på å starte en radiokanal for oss unge seniorer med hovedvekt på god, klassisk musikk som Doors, Beatles, Wilson Pickett, Sam & Dave, Elvis, Kinks...Mimrestoff om flower-power, invasjonen i Tjekkoslovakia og den første Peppe's Pizza på østkanten i 70-årene? Gi lyd! Her kan ingen ta meg for å komme på kant med mitt ansvar overfor arbeidsgiver...

Ingen kommentarer: