onsdag 4. februar 2009

MERKELAPPER

Jeg hater å bli satt i bås. Jeg hater når folk med den største selvfølgelighet tillegger meg synspunkter og verdier jeg slett ikke har bare fordi de observerer et enkelt trekk ved meg eller min personlighet. Ja, jeg liker (en del) country&western-musikk og gammalrock. Nei, jeg har ingen spesiell forkjærlighet for Harley Davidsons kromglinsende og støyende framkomstmidler, Mc Donalds eller "the American Way". Ja, jeg er helt åpen for "Snåsa-mannen" og hans like - nei, jeg tror ikke på ukebladhoroskoper eller vidunderkurer fra en profitthungrig kosttilskuddsindustri. (Slutt å bruke begrepet "overnaturlige evner" - erstatt det med "sjeldne evner") Ja, jeg er mann og trives best i "brune" miljøer og har ikke noe i mot en kald pils der. Nei, jeg er ikke interssert i fotball. Ja, jeg har en god utdannelse, god jobb og god lønn. Nei, jeg bor ikke på Oslo Vest- faktisk motsatt - Oslo Øst. Og trives med det. Ja, jeg irriterer meg over folk som STÅR i rulletrapper og på rullende fortau og sperrer meg når jeg vil forbi. Nei, jeg er ikke stresset. Ja, jeg kan navnet på noen gode vinprodusenter og vet hva som skiller en god vin fra en dårlig. Nei, jeg er ingen gourmet eller vinfantast. Ja, jeg kjører en "stor" BMW, men den er ikke tatt i hverken fartskontroll eller for andre brudd på trafikkreglene. Faktisk kjører jeg meget mykt og hensynsfullt.
I motsetning til de j...vla egoistene i sine digre SUV'er som brøyter seg veg på innkløringer og i vegkryss og legger igjen tonnevis med CO2 -- det er egoister, det, hele bunten!! Hyttepalass på fjellet og mørkeblå ideer og trendy jazz på CD'n... Fytterakkern!

Ingen kommentarer: